زماني كه اين خبر انتشار يافت كه:
روابط عمومي وزارت راه از حضور خبرنگاراني كه به نوعي در پوشش خود از رنگ سبز استفاده كرده بودند در مصاحبه با وزير راه و استاندار تهران جلوگيري كرده و مرتضي تمدن استاندار تهران نيز در واكنش به يكي از خبرنگاران كه در لباس خود از رنگ سبز استفاده كرده بود خواستار كناره گيري و عدم حضور وي در مقابل دوربين شده بود. (1)
با خود گفتم: اي كاش وزير راه به مسئول روابط عمومي وزارتخانه تذكر ميداد كه چرا از ورود خبرنگاران با لباس سبز جلوگيري كرده است ناگهان با خبري مواجه شدم كه وزير راه و ترابري با ادبياتي ناپسندتر از عملكرد روابط عمومي تحت امر خود با انتقاد كننده رو به رو شده بود كه بخشي از سخنان وزير راه و ترابري را نقل مي‌كنم.
وزير راه و ترابري در واكنش به مصاحبه احمد خرم وزير راه و ترابري دولت اصلاحات نيز گفت: اين آقا كه پيش از اين زنده نبود، دو، سه ماه است كه زنده شده و ما را به سفيد نمايي و سياهي هايي متهم مي‌كند....
وي در پاسخ به سئوال ايلنا درباره اينكه « يك پروژه را چند بار افتتاح مي‌كنيد تصريح كرد: اين حرف شما نيست چه كسي اين حرف را به شما زده به كسي كه اين حرف را زده، بگوئيد هنوز براي در افتادن با بهبهاني كوچك است.(2)
به نظر رسيد براي تنظيم مطالب اين ستون بعضي از مواردي كه در اين چند روز در خبرها آمده بود با دكتر محمود احمدي نژاد در ميان بگذارم و در نهايت اين پرسش را مطرح نمايم كه «آيا باز هم خود را اصلح مي‌داند؟»
– سيد رضا اكرمي دبير جامعه وعاظ و عضو جامعه روحانيت مبارز تهران همانند عده‌اي از سياسيون و يا روحانيون مي‌گويد رييس جمهور به قانون اعتنا نمي‌كند احمدي نژاد به قانون تمكين ندارد ،در گزارش‌هاي خود مطالب خلاف مي‌گويد و باب تخريب را احمدي نژاد باز كرده است. به زحمات و تلاش‌هاي ديگران اشاره نمي‌كند و خلاف قانون و عرف و اخلاق عمل مي‌نمايد. (3)
- حسن بيادي كه امروز به يكي از منتقدان جدي دولت نهم تبديل شده است، با صراحت اعلام مي‌كند: ادامه پيدا كردن اين دولت با شيوه مديريت به سبك هوگو چاوس خطرناك است حامي چهار سال پيش احمدي نژاد البته دلايلي براي اين گفته خود دارد به اعتقاد وي احمدي نژاد خودش را از گذشته انقلاب جدا كرد» با رقابت سياسي با قاليباف ،تهران را از كمك‌هاي دولتي محروم كرد، مجلس را از كاركرد اصلي خود خارج كرد و در نهايت معتقد است:اگر احمدي نژاد باز هم بخواهد رييس دولت بماند،بايد خودش را اصلاح كند و حتي اگر جرأت داشته باشد بايد اشتباه‌هاي خودش را اعلام كند. (4)
– آقاي رييس جمهور مكرر در مصاحبه‌ها و مناظره‌هاي خود مي‌گوييد دولت بايد بيش از همه در اجراي قانون كوشا باشد آيا بهتر نبود به جاي اينكه مرتب در چهارسال اخير دم از معرفي مافياهاي مختلف مي‌زديد ليستي از اسامي آنان را تهيه مي‌كرديد و رسماً به صورت مكتوب براي مقامات ذي ربط مي‌فرستاديد تا بعد از چهار سال بتوانيد بگوئيد من اقدام كردم و وظيفه خود را انجام دادم.
-در سخنان خود از مولاي متقيان(ع) و موضوع فرماندار اهواز و يكي از مأموران آن منطقه مي‌گوئيد كه حضرت علي (ع) در نامه خود از مجازات كردن و رسوا نمودن مأمور خاطي سخن گفته است اگر بعضي از استانداران و وزراي بر كنار شده در زمان دولت نهم نعوذ بالله از اين گروه بودند يا بعضي از آقازادگان كه در معاملاتي دست داشتند و يا از مقام و موقعيت پدر و فاميل خويش در دولت نهم سوء استفاده نمودند چرا رييس جمهور رسوايشان نكرد و اگر موضوع ديگري از جمله همگام نبودن و يا... بود چرا صراحتاً اعلام نمي‌كنيد تا با سخنان اخير شما آنان در مظان اتهام قرار نگيرند.
- به قول خودتان پول نداريد كه خرج ستاد و تبليغات كنيد بنابراين اينهمه هزينه براي چاپ عكس، بنر، پوستر و يا بودجه مسافرتهاي پي در پي را چه كسي يا چه افرادي تامين مي‌كنند هزينه سفر اخير وزير بهداشت و همراهان به يزد از بودجه مملكت بود يا شخصي ؟ اگر براي بررسي امور وزارتخانه تحت نظارت خود به يزد سفر كرده بود چرا بنرهايي را در سطح شهر گذاشته بودند كه لنكراني براي حاميان احمدي نژاد صحبت مي‌كند اگر در اين مورد خلافي صورت گرفته آيا نبايد وزير يا همراهان وي را دور شهر بگردانند يا در صورتي كه از سوي ستاد شما به استان اعزام گرديده‌اند هزينه آنان از چه محلي تامين شده است؟
شما كه به قول خودتان ريالي نداريد تا خرج كنيد!!
-چندين بار در مناظره خود گله و شكايت نموديد كه چرا روزنامه اعتماد ملي عكس همسر شما را چاپ و يا به وي اهانت كرده است، بر فرض صحت اين ادعا عكس و مطلبي توسط يك خبرنگار و يا نويسنده‌اي در روزنامه‌اي كه عده معدودي خواننده دارد چاپ شده، مورد اعتراض شما قرار گرفته است.چگونه رييس جمهور مملكتي آن هم در برابر مردم ايران و با چه جرأتي حاضر مي‌شود در مورد همسر يكي از كانديداها بر فرض اگر استاد دانشگاه و نويسنده هم نبود در تلويزيون آن گونه سخن بگويد.
انتقاد كرديد چرا ميرحسين موسوي سيدمحمد خاتمي را دكتر خطاب نموده لذا يك بار ديگر آنچه كه در مورد كردان و به ويژه در يكي دو ماه آخر كه پرونده وي در مجلس شوراي اسلامي بررسي شد مرور كنيد و به اين نكته بيشتر بينديشيد.
اگر زندگي در خانه چند صد متري براي كانديدايي ناپسنداست آيا يك وزير دولت نهم مي‌تواند معادل بهاي دهها آپارتمان چند صد متري ثروت اندوخته باشد؟
اگر آمارها وگزارش‌ها برابر آنچه شما مي‌گوييد باشد، هاله نور هم اتفاق نيفتاده باشد، نزديكان شما هم نگفته باشند: نزديك است در خارج احمدي نژاد را بپرستند!! مردم هم قبول كنند شما نگفته ايد نفت را بر سر سفره هايشان مي‌آوريد، ادعاي مديريت جهاني هم نداشته باشيد شك نيست كه تورم و گراني مشكلات زياد و در مواردي غير قابل جبران براي مردم به وجود آورده است !!و .....
آيا انتظار داريد باز هم مردم شما را اصلح بدانند؟



پي‌نوشت‌ها:
1- «اعتماد»، 6/3/88، صفحه 6
2- «آفتاب يزد»، 6/3/88، صفحه 5
3- «جمهوري اسلامي»، 13/3/88، صفحه 13
4- «اعتماد»، 10/3/88، صفحه 1 نظر :
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا